Co należy zrobić, jeśli komputer VAIO nie może się połączyć z punktem dostępowym (lub z Internetem)?
-
Należy zapoznać się informacjami podanymi w części Co należy zrobić, jeśli nie można korzystać z funkcji bezprzewodowej sieci lokalnej?. [Szczegóły]
-
Należy upewnić się, że punkt dostępowy jest włączony.
-
Należy sprawdzić ustawienia punktu dostępowego.
Jeśli są wprowadzone poniższe ustawienia, komputer VAIO nie będzie mógł połączyć się z punktem dostępowym lub połączenie może być niestabilne.
-
Gdy w punkcie dostępowym włączona jest odmowa komunikacji z urządzeniami, w których wprowadzono identyfikator SSID „ANY”, a identyfikator SSID komputera VAIO lub punktu dostępowego ma właśnie postać „ANY”.
-
Jeśli punkt dostępowy działa w trybie ukrytym.
Więcej informacji na ten temat można znaleźć w podręczniku użytkownika dostarczonym z punktem dostępowym lub uzyskać u usługodawcy oferującego połączenie z bezprzewodową siecią lokalną.
-
Należy upewnić się, że komputer VAIO i punkt dostępowy są ze sobą połączone. [Szczegóły]
-
Na jakość połączenia mają wpływ: odległość między urządzeniami, przeszkody na drodze sygnału, konfiguracja urządzeń, moc/zakłócenia sygnału radiowego, materiały, z jakich wykonano ściany budynku, uruchomione oprogramowanie itd.
Należy odsunąć komputer VAIO od przeszkód lub przybliżyć go do użytkowanego punktu dostępowego.
-
Należy sprawdzić, czy punkt dostępowy jest widoczny w oknie Obecnie połączono z.
Kliknij przycisk (Start), a następnie wybierz kolejno opcje Panel sterowania, Sieć i Internet, Centrum sieci i udostępniania oraz Połącz z siecią i sprawdź, czy użytkowany punkt dostępowy jest widoczny w oknie Obecnie połączono z.
-
Należy upewnić się, że klucz zabezpieczeń jest prawidłowy.
Ze względów bezpieczeństwa klucz zabezpieczeń jest wyświetlany w formie znaków „•”. Należy wprowadzić go ponownie. [Szczegóły]
-
Należy upewnić się, że ustawienia bezprzewodowej sieci lokalnej na komputerze VAIO odpowiadają ustawieniom wprowadzonym w punkcie dostępowym. [Szczegóły]
-
Należy upewnić się, że w komputerze VAIO prawidłowo skonfigurowano dostęp do Internetu.
Jeśli oprogramowanie antywirusowe lub funkcja zapory w systemie operacyjnym Windows nakłada ograniczenia na dostęp do Internetu, komputer VAIO nie może połączyć się z Internetem. Należy sprawdzić ustawienia.
-
Należy upewnić się, że w oknie Opcje zasilania wybrano dla opcji Ustawienia karty sieci bezprzewodowej ustawienie Maksymalna wydajność.
Kliknij przycisk (Start), a następnie wybierz kolejno opcje Panel sterowania, System i zabezpieczenia i Opcje zasilania. Kliknij opcję Zmień ustawienia planu dla bieżącego planu zasilania, a następnie kliknij przycisk Zmień zaawansowane ustawienia zasilania. Wybierz kartę Ustawienia zaawansowane, po czym kolejno kliknij dwukrotnie ikony Ustawienia karty sieci bezprzewodowej i Moduł oszczędzania energii, a następnie wybierz ustawienie Maksymalna wydajność.